تعمیرات لوازم خانگی سام سرویس

تعمیر ماکروفر ال جی سولاردم

لطفا فرم ثبت نام را تکمیل کنید:

مشاوره رایگان 

با یک تلفن مشکل شما بدون هزینه حل می شود

تعمیر تخصصی ماکروفر ال جی

  • تعمیر در محل بدون نیاز به جابجائی ماکروفر ال جی.
  • قیمت های مناسب و مقرون به صرفه.
  • بدون هیچ گونه تعطیلی در ایام سال.
  • آشنایی با انواع مدلهای ماکروفر ال جی.
  • استفاده از قطعات اصل و اورژینال.
  • تعمیر قطعات به جای تعویض.
  • استفاده از تعمیرکاران مجرب.
  • ضمانت و گارانتی واقعی.
  • شش ماه ضمانت تعمیر.
  • پرداخت بعد از اتمام کار.
تعمیر برد لوازم خانگی

تعمیر شبانه روزی انواع ماکروفر ال جی

هر ساعتی از شبانه روز میتوانید ثبت درخواست آنلاین انجام دهید. ما ساعتی بعد برای تعمیر به محل شما مراجعه و مشکل را رفع می کنیم. متخصص ما دستگاه را بررسی و تشخیص دقیق را اعلام می نماید . متخصص ما تعمیرات لازم را در منزل شما بدون نیاز به جابجائی دستگاه  انجام خواهد داد. کلیه تعمیرات انجام شده دارای ضمانت می باشد .

مراکز تعمیر ماکروفر ال جی در تهران

ما سرتاسر تهران را پوشش می دهیم .

شمال تهران: 02122093067

لواسانات، شمیرانات، نیاوران، ولنجک، الهیه، تجریش، شریعتی، فرمانیه، کامرانیه، چیذر، زعفرانیه، منظریه، ازگل، دربند، دزاشیب، محمودیه، پل رومی، پاسداران، ظفر، میرداماد، جردن، دروس، پارک وی، شهرک غرب، سعادت آباد، ملاصدرا

غرب تهران: 02144758783

آیت الله کاشانی، باغ فیض، بلوار فردوس، آریا شهر، جنت آباد، جنرال الکتریک پونک، صادقیه، اکباتان، شهرک آپادانا، شهرزیبا، شهرک آزادی، مرزداران، شهرآرا، پاتریس، جلال آل احمد، سردار جنگل، شهرک راه آهن، جنرال میدان المپیک، شهران

شرق تهران: 02177245585

تهرانپارس، پیروزی، رسالت، نارمک، امام حسین، دماوند، نیروهوایی، سید خندان، نظام آباد، مجدیه، سهروردی

شعبه مرکزی : 02188948418

گیشا، فاطمی، آرژانتین، عباس آباد، مطهری، فلسطین، توانیر، یوسف آباد، گاندی، امیرآباد

جنوب تهران: 02166735034

راه آهن، مولوی، شوش، میدان قزوین، منیریه، حسن آباد، بعثت، افسریه، نازی آباد

مرکز تهران: 02166735038

ستارخان، توحید، جمهوری، رودکی، مرتضوی، جیحون، آذربایجان، انقلاب، مهرآباد، استاد معین، جمالزاده، کارگر

اگر به دنبال شعبه مرکزی برای تعمیر ماکروفر ال جی و سولاردوم  همچنین تکنسین های مجرب و حرفه ای می باشید، می توانید با  سام سرویس، در تماس باشید. مجموعه ی سام سرویس، در زمینه تعمیر انواع ماکروفر، دارای سال ها تجربه بوده و کارشناس این نمایندگی در جهت خدمات تعمیرات ماکروفر، آماده ی راهنمایی و خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. این مجموعه دارای شعب متعدد  تعمیر ماکروفر ال جی در تهران می باشد.

مقاله ای برای حل تمام مشکلات مایکروویو ال جی شما!

مایکروویو، ماکروفر یا ماکروویو دستگاهی که با نام‌های متفاوت تلفظ می‌شود و البته صحیح آن همان مایکروویو است، دستگاهی که بیشتر مواقع برای گرم کردن، یخ زدایی مواد غذایی و موارد مشابه استفاده می‌کنیم و البته در مدل‌های حرفه‌ای تر برای پخت غذا، کیک و شیرینی‌های خوشمزه از آن استفاده می‌نماییم همانطور که از تعریف آن مشخص است، برای کسانی که از این محصول استفاده می‌کنند دستگاهی حیاتی است و در صورت خرابی آن بهتر است فورا برای تعمیرات اقدام نماییم.

تعمیر مایکروویو ال جی

ماکروویوها از جمله محصولاتی هستند که مثل ماشین لباسشویی و ظرفشویی به کارهای روزمره ما سرعت بخشیدند و توانستند هم‌ زمان کار چند دستگاه مثل فر و اجاق گاز را انجام دهند. اما خب طبیعتا گاهی ممکن است در روند انجام کار خود، دچار مشکل شوند و مثل سابق کار نکنند. 

–  علت خرابی شایع در تعمیر ماکروویو ال جی

یکی از پر تکرار‌ترین و شایع‌ترین علل خرابی‌های ماکروفر ال جی شاید خوب گرم نکردن یا گرم نکردن مواد غذایی باشد که ما جهت برطرف کردن مشکل و این ایراد سعی داریم در این مقاله راهکارهای آن را بیان کنیم، تا بتوانید خودتان مشکلات را برطرف کنید. در غیر این صورت نگران تعمیر ماکروفر ال جی نباشید. تکنسین‌های مجرب و متخصص ما تعمیرات ماکروفر و تعمیر سولاردام ال جی را برای شما آسان کرده‌اند. قبل از هر چیزی بهتر است که با برنامه‌های ماکروویوتان آشنا شوید تا بتوانید به خوبی از برنامه‌های آن استفاده کنید.
به تعمیر مایکروویو ال جی نیاز دارید؟ از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.
 

– آشنایی با برنامه‌های مایکروویو ال جی

  • مایکرو : (MICRO ) از این حالت جهت پختن و داغ کردن توسط امواج مایکروویو استفاده می‌شود .
  • سرخ کن  (GRILL ) : از این حالت برای برشته کردن یا پختن سطوح غذا استفاده می‌شود .
  • کانوکشن (CONVECTION ) :  از این حالت برای پیش گرمایش ( گرم کردن کوره دستگاه ) و یا پخت کیک و شیرینی استفاده می‌شود .
  • پخت ترکیبی  (COMBINATION ) : از این حالت جهت ترکیب حالات مایکرو ، سرخ کن و کانوکشن استفاده می‌شود .
  • یخ زدائی (DEFROST ) : از این برنامه برای آمادگی قبل از پخت مواد یا غذاهای یخ زده استفاده می‌شود .
  • بوزدائی خودکار : (EZ clean) از این برنامه برای از بین بردن بوی داخل دستگاه می‌توان استفاده کرد.

برای آشنایی کامل با برنامه‌های مایکروویو و سولاردام ال جی خود، می‌توانید مقاله راهنمای استفاده از برنامه مایکروویو ال جی را مطالعه کنید.

– تعمیر مایکروفر ال جی که گرم نمی‌ کند

ماکروفرها مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین وظیفه شان گرم کردن مواد غذایی می‌باشد، اما اگر در یک روز شلوغ که وقتی برای روش‌های قدیمی گرم کردن غذا روی گاز نداریم، دستگاه به مشکل بخورد و وظیفه اصلی‌اش را بدرستی انجام ندهد چه باید بکنیم؟ این ایراد در شکل‌های مختلف به شرح زیر است و سعی ما بر این بوده تا بتوانیم با راه حل‌هایی سوالات شما را پاسخ دهیم. سوالاتی از قبیل :
  • آیا مایکروفر ال جی شما غذا را گرم نمی‌کند؟
  • مایکروفر ال جی با سرعت پایین و غیر یکنواخت غذا را می‌پزد؟
  • مایکروفر LG روشن می‌شود ولی عمل پخت را انجام نمی‌دهد؟
  • علت گرم نکردن غذا در مایکروفر ال جی چیست؟

قبل از پاسخ به این سوالات باید بدانیم اصلا اسم دستگاه ما چیست؟ ماکرو؟ ماکروفر؟ مایکرو؟ ماکرویو؟ ماکروویو؟ مایکروویو؟ کدام؟ شاید جالب باشه بدونید که بیشترین و رایج‌ترین اسمی که ما روی این محصول می‌گذاریم (ماکروفر) اشتباه ترین اسم آن است. با اسم درست آن آشنا شوید: مایکروویو

  • مایکروویو گلدیران
 

علت گرم نکردن غذا در مایکروفر ال جی چیست؟

  1. اگر داخل دستگاه جرم و چربی گرفته باشد باعث می‌شود روند گرم کردن غذا داخل دستگاه زمان بیشتری ببرد، به همین علت انجام سرویس دوره‌ای هر 6 ماه یکبار برای کمک به کیفیت عملکرد دستگاه لازم است
  2. حجم غذا اگر زیاد باشد ، تایم بیشتری جهت گرم شدن نیاز دارد. به همین علت نیاز است زمان را برای گرم کردن بیشتر کنید تا غذا به همان مقداری که می‌خواهید گرم شود.
  3. توجه داشته باشید که غذاهای آبدار با تایم کوتاه‌تر و غذاهای چرب با تایم بیشتر گرم می‌شوند. پس مدت زمانیکه برای گرم کردن مواد غذایی به دستگاه داده می‌شود متفاوت است و باید بسته به حجم غذا میزان زمان برای گرم کردن را بیشتر کنید.
  4. شیر و غذاهای چرب جهت گرم شدن کامل، نیاز به هم‌زدن دارند. در میانه کار احتیاج است که غدا را هم‌بزنید تا به خوبی تمام قسمت‌های آن گرم شود. پس در صورتیکه این کار را انجام ندهید امکان دارد غذای شما به صورت یکنواخت گرم نشود. مانند یک ظرف آش برای یک دست گرم شدن نیاز دارد که ما بین آن هم زده شود.

ظرف برای گرم کردن

  1. ظرفی که غذا در آن گرم می‌کنید اهمیت ویژه‌ای دارد.  زمانیکه ظروفی با جنس بدنه ضخیم داخل دستگاه مایکروویو و سولاردام می‌گذارید، برای گرم کردن مواد غذایی طبیعتا زمان بیشتری نیاز دارد. پس حتما به جنس ظروفی که داخل دستگاه می‌گذارید توجه کنید.
در صورتیکه یک لیوان آب در 3 دقیقه گرم می‌شود، دستگاه از نظر گرم کنندگی ایراد ندارد. چنانچه در مدت 3 دقیقه با توان 900 وات نتواند یک لیوان آب را گرم نماید. (برای انتخاب این حالت کلید استارت را 6 بار انتخاب می‌کنیم) احتیاج به بررسی تخصصی دستگاه است.
در صورتی که مجموعه موارد را چک کردید و مشکل دستگاه برطرف نشد نیاز است که ماکروویو توسط تکنسین مجرب بررسی شود .
 
مایکروویو ال جی شما نیاز به تعمیرات دارد؟ از تکنسین‌های متخصص گلدیران کمک بگیرید.
 

– چطور یک ماکروویو که جرقه میزند را تعمیر کنیم

جرقه زدن در ماکرو ممکن است علل مختلفی داشته باشد که علت و راه برطرف کردن آن را در ادامه موارد اعلام می‌کنیم.
  1. دقت کنید که داخل دستگاه از ظروف فلزی یا ظروفی که دارای تزئینات آبکاری شده بوسیله فلزات هستند استفاده نشده باشد. لوازم جانبی مثل سه پایه‌های بلند و کوتاه نسبت به برنامه انتخابی، درست استفاده شوند (از سه پایه در برنامه مایکرو استفاده نشود، چون احتمال آب شدن پین زیر سه پایه وجود دارد).
  2. استیل داخل و متعلقات کاملا” تمیز و بدون چربی باشند.
  3. از ظروفی که لب پریدگی دارند استفاده نشود.
  4. متعلقات فلزی دستگاه (سه پایه و جوجه گردان و بخار پز) را از دستگاه خارج کرده و یک لیوان آب داخل دستگاه گذاشته و یکبار کلید start را انتخاب می‌کنیم، اگر جرقه نزد دستگاه ایرادی ندارد.
  5. ممکن است جرقه براثر پریدگی لعاب سینی و یا آب شدن پین‌های زیر سه پایه و یا خط و خش افتادن روی درپوش بخار پز باشد و مواردی از این قبیل که در این صورت باید آن قطعه تعویض گردد .
– سینی مایکرو LG نمی‌چرخد
یکی از قسمت‌های اصلی ماکروویو و سولاردام می‌تواند سینی آن باشد، اکثر مشتریان از ما سوال های زیر را می‌پرسند که ما در ادامه سوال‌ها و پاسخ آن را برای شما بیان خواهیم کرد.
  • علت نچرخیدن سینی ماکروفر ال جی چیست؟
  • سینی مایکروویو ال جی کند می‌چرخد.
  • با باز نمودن درب دستگاه سینی مایکروویو نمی‌چرخد.
  • در زمان خاموشی سینی می‌چرخد.
  • چرا صفحه چرخان مایکروویو نمی‌‌چرخد؟

– چرا سینی مایکروفر نمی‌چرخد

شفت : قطعه‌ای که زیر سینی و مرکز سینی قرار دارد. این قطعه را به صورت عمود به بالا حرکت دهید، جدا می‌شود. برای تهیه شفت زیر سینی مایکرو می‌توانید وارد قسمت فروش لوازم جانبی بشوید و آن را تهیه کنید.
اگر سینی ماکروفر اصلا نمی‌چرخد کافیست جهت تشخیص عیب درخواست تعمیر مایکروفر ال جی خود را ثبت نمایید. با توجه به موارد محافظتی در نظر گرفته شده برای این دستگاه در صورتی که درب دستگاه باز باشد هیچ یک از قطعات دستگاه شامل سینی کف و .. نباید کار کند. در صورتیکه دستگاه خاموش بوده ولی سینی کف آن می‌چرخد، کار را به کار دان بسپارید تا دستگاه ماکرو شما به خوبی تعمیر در محل شود.
امکان دارد هنگام کار یا حتی زمانیکه دستگاه کار نمی‌کند صداهای غیرعادی به گوش ما برسد و مارا نگران کند برای اینکه بدانیم چرا مایکروویو ال جی صدا میدهد و یا علت صدای در ماکروفر چیست پیشنهاد ما به شما این است که ادامه مطالب را بخوانید.

– تعمیر مایکروویو ال جی که صدا می دهد

  • سینی و ریل زیر سینی و شفت درست گذاشته شود.
  • ریل زیر سینی را تمیز کنید.
  • اگر ظرف سنگین روی سینی گذاشته شده باشد، صدا طبیعیست .
  • چون بدنه دستگاه فلزی است، صدا را بلندتر می‌کند. ( مثل صدای فن ، صدای چرخش سینی و قطعات داخل دستگاه )
  • در حین کار فن دستگاه کار می‌کند.
  • اگر بعد از اتمام کار، از دستگاه صدای فن شنیده می‌شود طبیعی می‌باشد.( در این حالت سینی نمی‌چرخد و درصفحه نمایش به غیر از ساعت یا عدد صفر سایر نشانگرها خاموش می‌باشند)
  • فن بعد از خنک کردن دستگاه به طور اتومات خاموش می‌شود.
  • اگر در برنامه مایکرو صدای غیر عادی و بلند می‌دهد، ولی در برنامه گریل صدای دستگاه عادی باشد نیاز به چک کردن دستگاه توسط تکنسین معتبر است .
 
 
 

– دلایل روشن نشدن چراغ ماکروفر ال جی .

برای اینکه ببینیم چه اتفاقاتی در داخل دستگاه می‌افتد، لامپی که در داخل دستگاه قرار گذاشته شده، که مارا در جریان مراحل پخت و وضیعت غذای داخل دستگاه می‌گذارد، حال در این میان لامپ بسوزد و یا کار نکند باید بدانیم که در این موارد چه کاری انجام دهیم.

  1.  معمولا هنگامی‌که دستگاه به برق وصل است و هیچ برنامه‌ای به دستگاه داده نشده، لامپ خاموش است و اگر درب باز شود لامپ روشن می‌شود. همچنین بعد از بسته شدن درب و بعد از زدن کلید START (در حین کار کردن)  باز هم لامپ داخل دستگاه روشن می‌شود .
  2. اگر با «باز کردن درب دستگاه» یا «در حین کار» لامپ روشن نشد، نیاز است برای حل مشکل لامپ سولاردام و مایکروویو ال جی شما تکنسین متخصص و حرفه‌ای گلدیران مراجعه کند تا مشکل دستگاه برایتان رفع شود. همچنین می تواند مطالعه مقاله راهنمای کامل استفاده از برنامه‌های مایکروویو ال جی به شما کمک کند.

– دلایل عدم باز شدن درب ماکروفر ال جی

اگر درب ماکروویو باز نشود یا بدرستی بسته نشود چگونه از دستگاه استفاده کنیم؟ چرا در مایکروویو به درستی بسته نمی‌شود؟ اصلا در این شرایط چه باید کرد؟ آیا غذا در مایکروفر شما مانده و درب مایکروفر شما بسته شده و دیگر باز نمی‌شود؟
در مایکروویو قفل شده و باز نمی‌شود؟ وقت را تلف نکنید جواب سوال‌هایتان را در ادامه مطالب پیدا کنید.

– تعمیر چفت درب مایکروفر ال جی

 
  • در صورتی که درب دستگاه به خوبی بسته نشود؛ بهتراست از روشن کردن و استفاده از آن پرهیز نمایید.
  • این درب از تعدادی چفت، فنر و قلاب تشکیل شده است.
  • شما در ابتدا باید برق مایکروفر را قطع کرده (یعنی دستگاه را از برق بکشید) و سپس نگاه کنید که قلاب‌ها و فنرها شکسته نشده باشند و یا زنگ زدگی و پوسیدگی نداشته باشند.
  • همچنین در صورتیکه درب دستگاه باز نمی‌شود و یا با درب باز کار می‌کند، از دستگاه استفاده نکنید. نیاز است که تعمیر ماکروفر ال جی و تعمیر سولاردام ال جی توسط تعمیرکاران حرفه ای و متخصص گلیران انجام شود.

 برخی اوقات مشتریان از ما سوال می‌پرسند که چرا مایکروفر ال جی دود می‌کند یا علت دود کردن ماکرو ال جی چیست؟ و یا برخی دیگر اعلام می‌کنند که مایکرویو ال جی در برنامه مایکرو یا برنامه گریل و کانوکشن دود می‌کند. ما در ادامه برای رفع این ایراد ها به سوالات پاسخ .خواهیم داد

اگر ماکروفر در برنامه مایکروفر دود کند .

در صورت تمیز بودن دستگاه اگر در برنامه مایکرو (یا انتخاب کلید استارت) دود کردن به همراه بوی غیر عادی باشد، جهت تعمیر مایکروفر و تعمیر سولاردام ال جی مراجعه تکنسین مورد نیاز است.
 معمولا با پاک نمودن بدنه داخلی و توری سقف (تمیز کردن چربی و باقی مانده غذا) مشکل برطرف می‌شود. ابتدا دیواره‌های داخلی و سقف را با دستمال مرطوب (محلول آب و جوش شیرین) تمیز می‌کنیم. سپس برنامه گریل را انتخاب می‌کنیم و 10دقیقه زمان داده و start را انتخاب می‌کنیم تا شروع به کار کند .
 
توجه داشته باشید که برای مجموعه مواردی که ذکر شد اگر دستگاه و محصول شما توسط تعمیرکاران غیر مجاز و غیر متخصص تعمیر شود نه تنها مشکل دستگاه برطرف نمی‌شود بلکه امکان مواجه شدن با مشکلات بیشتر را برای ماکروویو شما به همراه خواهد داشت.
– علت روشن نشدن ماکروویو ال جی

اگر ماکروفر ال جی کلا کار نکند و روشن نشود، سخت‌ترین قسمت کار این است که ندانیم چه کاری باید انجام دهیم. اما نگران نباشید در ادامه اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهیم. اما معمولا سوالات مشتریان به این صورت مطرح می‌شود:

  • چک کنید پریز برق مشکلی نداشته باشد. برای کنترل می‌توانید دستگاه دیگری مثل سشوار را به پریز برق بزنید تا معلوم شود برق دارد یا نه.
  1. کنترل نمایید از سه راهی جهت برق استفاده نشده باشد. دستگاه باید مستقیما به یک پریز مستقل وصل باشد.
  2. دوشاخه مشکلی ندارد؟ بدین معنا که کاملا داخل پریز باشد یا شکل ظاهری دوشاخه دفرمه نشده باشد.
  3. کنترل گردد قفل کودک فعال نباشد (اگر با انتخاب کلیدها پیغام L مشاهد شد کلید stop/clear را 5 ثانیه نگاه داشته تا از حالت قفل خارج گردد) در صورت روشن نشدن دستگاه، کار را به کاردان آن بسپارید. و برای تعمیر ماکروفر ال جی و تشخیص عیب درخواست خود را ثبت نمایید.

– چرا مایکروویو LG خاموش نمی‌شود؟

 سوالات متداول در مورد خاموش نشدن مایکروویو به شکل زیر مطرح است و ما در ادامه برای رفع این ایرادها به سوالات پاسخ خواهیم داد.

در موارد استفاده در زمان‌های طولانی و یا پی در پی از ماکروفر این اتفاق امری طبیعی است.

  1. به دلیل وجود ترموستات، در صورتی که دستگاه از حد مجاز بیشتر گرم شود خاموش می‌گردد. در صورتی که در زمان زیر 5 دقیقه خاموش شود نیاز به تعمیر ماکرو می‌باشد. البته به این شرط که خاموشی به علت استفاده مداوم نباشد .
  2. ممکن است دستگاه داخل کابینت باشد و فاصله‌های استاندارد رعایت نشده باشد.(از سقف 30 سانتی‌متر و از پشت 10 سانتی‌متر و از طرفین 15 سانتی‌متر)
  3. بررسی کنید دستگاه به سه راهی وصل نشده باشد، همچنین اگر پریز استاندارد نباشد یا از داخل معیوب باشد امکان قطعی وجود دارد. مطمئن شوید خاموش شدن به خاطر استفاده از محافظ نباشد.

– ماکرو در حین کار خاموش می‌شود یا متوقف می‌شود

  1. چک گردد برق منزل دچار افت ولتاژ نشده باشد. (چندین دستگاه پر مصرف همزمان روشن نباشد و در ساعات اوج مصرف برق نباشد)
  2. نزدیک دستگاه، وسیله گرم کننده در حال کار نباشد.
  3. در بعضی از برنامه‌ها که تایم دستگاه به نصف برسد بوق می‌زند و متوقف می‌شود، که غذا باید برگردانده شود و یا هم بخورد ( بستگی به نوع غذا دارد، طبق دستور دفترچه راهنما ) در صورت رعایت موارد فوق و خاموش شدن سریع دستگاه، به تکنسین های ما برای تعمیرات ماکروفر ال جی و تعمیر سولاردام ال جی اطلاع دهید تا دستگاهتان چک شود.

– مایکروویو ال جی بو می‌دهد

در این حالت اگر بویی شبیه به سیم سوخته باشد موارد زیر را چک نمایید؛
  1. اگر ماکرو تازه نصب شده و استفاده اول یا دوم باشد و بو کم باشد طبیعی است.
  2. اگر بوی سیم سوخته به همراه دود باشد، حتما نیاز به مراجعه تکنسین دارد.
  3. اگر با باز کردن درب، داخل دستگاه بوی غذا می‌دهد باید دیواره‌های داخلی تمیز شود .
  4. یک کاسه سرخالی آب داخل دستگاه قراردهید تا به مدت 10 دقیقه جوش بخورد. پس از اتمام کار با یک دستمال نخی نو (که بو ندهد) داخل دستگاه را تمیز نمایید.

– صفحه نمایش مایکروویو LG کار نمی‌کند

 گاهی اوقات این سوال پیش می‌آید که چرا صفحه لمسی مایکروویو کار نمی‌کند؟ یا کلیدهای پنل ماکرو از کار افتاده است. ما در ادامه برای رفع این ایرادها به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.
ممکن است گاهی هرچه تلاش می‌کنیم تا یک دکمه دستگاه را انتخاب کنیم تا شروع به فعالیت کند، فایده‌ای نداشته باشد و دکمه‌ها  کارنکند، برای توضیح این مورد با ما همراه باشید :

– کلیدهای روی دستگاه فرمان نمی‌گیرند .

  • مطمئن شوید که درحال انجام یک دستور، دکمه دیگر را نزده باشید. مثلا اگر دستگاه در حال کار کردن است دکمه دیگر مثل گریل، کانوکشن، یا ساعت کار نمی‌کنند.
  • دکمه STOP / CLEAR چند بار زده شود تا اگر برنامه‌ای در حافظه مانده پاک شود.
  • دستگاه را از برق کشیده و پس از چند دقیقه مجدد به برق بزنید.
  • کنترل گردد قفل کودک فعال نباشد اگر با انتخاب کلیدها پیغام L مخفف مشاهد شد کلید stop/clear را 5 ثانیه نگاه داشته تا از حالت قفل خارج گردد )

  علت ترکیدن تخم مرغ در مایکروویو .

تخم مرغ را هیچ‌گاه نباید با پوست داخل مایکرو ویو قرار داد. مواد غذایی که دارای غشاء هستند ( مثل زرده تخم مرغ ، سیب زمینی ، میوه و … ) قبل از پخته شدن باید با چنگال غشاء را سوراخ نمود. در صورت ترکیدن تخم مرغ داخل مایکروویو می‌بایست تعمیرکاران ما، برای رفع مشکل مراجعه کنند.

ترکیدن تخم مرغ در مایکروویو

آیا گریل مایکروفر شما کار نمی‌کند؟

  • در مایکروویو کلید برنامه GRILL انتخاب شود و پس از تایید 2 دقیقه تایم داده شود و  START انتخاب شود
  • اگر المنت گریل روشن شود (قرمز شود) گریل سالم می‌باشد در غیر این صورت به تعمیرکاران متخصص ما اطلاع دهید.
  • باید توجه داشت که در پخت‌های ترکیبی و منوی طبخ غذاها، المنت گریل مدام روشن نمی‌باشد و ممکن است در حین کار خاموش هم شود.
  • در سولار دام، فر نوری سولار دام فقط در برنامه گریل 1 فعال می‌شود. در گریل 2 و 3 روشن نمی‌شود و همچنین در برنامه مایکرو و کانوکشن روشن نمی‌شود. همچنین در بعضی از پخت‌های ترکیبی و منو طبخ بعضی غذاها روشن می‌شود. فر نوری در حین کار خاموش می‌شود و مجدد روشن می‌شود

– تفاوت گریل مایکروویو و سولاردام:

  • گریل مایکروویو یک حالت بیشتر ندارد و زمانی که روشن می‌شود المنت (هیتر) قرمز رنگ می‌شود.
  • ولی گریل سولاردام 3 حالت دارد و وقتی که کلید گریل را انتخاب می‌کنیم می توانیم گریل 1 یا 2 یا 3 را انتخاب کنیم.
  • سولار دام یک المنت (هیتر) صفحه‌ای زیر سینی و یکی در سقف دارد و یک فر نوری در سقف که شامل 2 المنت است که یکی نور دارد و یکی حرارت، پس طبیعی است که از دو المنتی که موازی هم هستند فقط یکی نور تولید می‌کند .

– خارج شدن هوای گرم از زیر مایکروویو .

در حین کار مایکروویو و سولاردام با کار کردن فن، هوای گرم از پشت و زیر دستگاه خارج می‌شود. چون هوای خروجی از زیر با سطحی که دستگاه روی آن قرار دارد برخورد می‌کند مقداری از هوا از طرفین دستگاه و مقداری از زیر درب دستگاه خارج می‌شود که این حالت طبیعی می باشد.

– ماکروفر مدام فیوز می‌سوزاند .

بررسی نمایید که با پریز دیگری در منزل این مشکل مجدد بروز میکند یا خیر. درصورتیکه دستگاه شما به صورت مداوم باعث قطع شدن فیوز می‌شود یکی از قطعات ولتاژ بالای دستگاه شما ایراد دارد، از دستگاه استفاده نکرده و دستگاه باید توسط تکنسین های حرفه‌ای ما برای تعمیر مایکروویو ال جی و تعمیر سولاردام ال جی بررسی شود.

– فن در مایکروویو ال جی کار نمی‌کند .

فن دستگاه جهت خنک کردن و گردش هوا در قطعات دستگاه شروع به کار می‌کند، در صورتیکه این فن قطع و وصل می‌شود و مدام خاموش نیست، دستگاه ایرادی ندارد زیرا در صورت گرم شدن این فن روشن می‌شود. در صورتیکه اصلا کار نکند یا مدام فن روشن باشد دستگاه می‌بایست توسط تعمیرکار حرفه‌ای بازدید شود

مشکلات ماکروفر ال جی .

مشکلاتی که ممکن است برای ماکروفر ال جی به وجود بیاد که نیازمند تعمیرکار باشد به شرح زیر است؛

  • گرم نشدن غذا در دستگاه
  • روشن نشدن دستگاه
  • کار نکردن گریل دستگاه
  • عدم چرخش سینی ماکروفر ال جی
  • جرقه زدن ماکروفر ال جی
  • خاموش شدن ماکروفر ال جی پس از چند ثانیه
  • عدم عملکرد کلیدهای پنل ماکروفر
  • سوختن لامپ مگنترون
  • دود کردن دستگاه
  • مداومت در سوختن فیوز ماکروفر
  • عدم باز شدن درب
  • سر و صدای زیاد دستگاه

هر یک از موارد بالا ممکن است به دلایل مختلفی به وجود بیاید که در این صورت با تماس با کارشناسان مجموعه ی سام سرویس، به شما در راستای حل مشکل راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

 ارورهای ماکروفر ال جی .

  • ارور E01؛ این ارور به علت خرابی ترمیستور یا سنسور دما می باشد. احتمالا اتصال کوتاه شدن و یا قطع شدن اتصالات بین سنسور دما با برد الکتریکی
  • ارور E02 ؛ امکان خراب بودن هیتر می باشد که در این صورت امکان سوختن المنت وجود دارد. همچنین امکان خرابی و یا جا به جایی برد الکترونیکی دستگاه باشد. بهتر است سنسور دما یا ترمیستور نیز بررسی شود.
  • ارور E03 ؛ احتمال مشکل دار شدن برد وجود دارد. بهتر است المنت گرمایی و ترمیستور نیز بررسی شده و در صورت خراب بودن تعویض گردد.
  • ارور  E05؛ هماهنگ نبودن درجه ی تنظیم شده توسط شخص و دمای نشان داده شده توسط ماکروفر.
  • ارور E10 ؛ احتمال گیر کردن و یا عمل نکردن کلید روی دستگاه، خراب بودن برد ماکروفر
  •  
  • ارور F01؛ اشکال در ترمیستور و یا اتصال کوتاه شدن

  •  
  • ارور F02؛ اتصال کوتاه شدن سنسور دمایی یا ترمیستور
  • ارور F03؛ اشتباه عمل کردن کلیدهای روی پنل ماکروفر که نیاز به بررسی برد دستگاه، سیم کشی و … دارد.
  • ارور F04 ؛ خراب بودن سنسور رطوبت را به دنبال دارد.
  • ارور F05 ؛ خراب بودن هیتر کانوکشن باید بررسی گردد.
  • ارور F10؛ گیر کردن کلید روی ماکروفر ال جی و یا خراب شدن کلید های تاچ بر روی صفحه ی لمسی
  • ارور F11؛ خراب بودن ترمیستور را به دنبال دارد و یا آن که احتمال دارد ارتباط بین برد و موتور اینورتر قطع شده باشد.
  • ارور F14؛ خراب بودن المنت و بالا رفتن دمای داخل دستگاه در برنامه ی کانوکشن

در صورت مشاهده ی هر یک از موارد بالا بهتر است برای ملاحظات ایمنی، با مرکزی معتبر در زمینه ی تعمیر ماکروفر ال جی تماس برقرار کرده و تا شما راهنمایی کرده و یا آن که با حضور در محل در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکل ماکروفر شما حل کرده و از هرگونه خطرات احتمالی برای دستگاه شما جلوگیری نماید.

انواع ارور موجود در ماکروفرهای ال جی-وبسایت سام سرویس

مرکز تعمیر ماکروفر ال جی سام سرویس .

تمامی مشکلات ماکروفر ال جی به آسانی در نمایندگی تعمیر ماکروفر سام سرویس قابل رفع می باشد. تعمیرات ماکروفر شما توسط تعمیرکار مجرب، متخصص و حرفه ای انجام می شود. در مجموعه ی سام سرویس، متخصصین سعی بر آن دارند برای کاهش هزینه های موجود، قطعات را تعمیر نمایند. در صورت عدم امکان تعمیر آن ها، تمامی قطعات فابریک و اصل ماکروفر ال جی با هزینه ی شرکتی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این شرکت، خدمات در  شرق، غرب، شمال و جنوب تهران ارائه می دهد. پس به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن، می توانید یک تعمیرکار در تهران از یک مرکز معتبر جهت تعمیر ماکروفر ال جی خود پیدا نمایید.

شما عزیزان می توانید با استفاده از مجموعه ی سام سرویس، از خدمات در سراسر تهران، برای تعمیر ماکروفر ال جی بهره مند شوید. این مجموعه با کادری مجرب و متخصص، در سریع ترین زمان ممکن و کمترین هزینه، خدمات خود را در راستای تعمیر انواع ماکروفر ارائه می دهد.